Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2014

Τα λιπαρά σνακ φταίνε για τα παχάκια στην κοιλιά


Και μόλις άρχισες να φέρνεις σνακ στη
δουλειά επειδή πιστεύεις ότι είναι η πιο 
υγιεινή τακτική που μπορείς να ακολουθήσεις, μία νέα έρευνα ίσως σε κάνει να το σκεφτείς λίγο καλύτερα.
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Hepatology, το να τρως σνακ γεμάτα με ζάχαρη και λιπαρά μπορεί να σου προσθέτει λίπος  και παχάκια στην κοιλιά. Οι Ολλανδοί ερευνητές σε μία ομάδα αδύνατων, υγιών ανδρών έδιναν κανονική διατροφή και σε μία άλλη διατροφή με πολλές θερμίδες, τρώγοντας λιπαρά, ανθυγιεινά φαγητά και ζάχαρη μαζί με τα γεύματα ή ανάμεσα σε αυτά.

Ενώ οι επιπλέον θερμίδες συνολικά αύξησαν τον «Δείκτη Μάζας Σώματος», κυρίως οι τροφές που έτρωγαν ανάμεσα στα γεύματα ήταν αυτές που αύξησαν το λίπος στο συκώτι, κάτι που δεν γινόταν ούτε όταν έτρωγαν μεγαλύτερης ποσότητας γεύματα.

Η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Mireille Serlie, M.D., κατέληξε στο ακόλουθο δελτίο τύπου:

«Η έρευνά μας προσφέρει τις πρώτες αποδείξεις ότι το να τρως πιο συχνά, αντί να καταναλώνεις μεγάλα γεύματα, οδηγεί σε ένα πιο “λιπαρό” συκώτι, ανεξάρτητα από την αύξηση του βάρους στο σώμα. Αυτά τα ευρήματα μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι κόβοντας τα σνακ και καταναλώνοντας 3 ισορροπημένα γεύματα κάθε μέρα μπορεί μακροπρόθεσμα να μειώσεις την εμφάνιση της “Μη αλκοολικής λιπώδους νόσου του ήπατος (NAFLD)”».

Ωστόσο, το πρόβλημα με αυτή την έρευνα είναι η επιλογή των τροφών από τις οποίες προκαλείται το λίπος στο συκώτι. Εάν για παράδειγμα η ζάχαρη στα σνακ μας δεν προερχόταν από ανθυγιεινά φαγητά αλλά από φρέσκα φρούτα και τα λιπαρά από ξηρούς καρπούς ή από ένα αβοκάντο, τότε τι ισχύει; Ίσως δε φταίει το “σνακ” μας γενικά αλλά τα θρεπτικά συστατικά που μπορεί να μην περιλαμβάνει. Πριν ενοχοποιήσουμε λοιπόν όλα τα σνακ, καλύτερα να περιμένουμε περισσότερες έρευνες που να περιλαμβάνουν υγιεινά σνακ με θρεπτικά στοιχεία.

Πηγή:shape.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: