Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2014

Συνέχισε να τρως γλυκό ακόμα κι αν κάνεις δίαιτα


Ο στόχος της απώλειας λίγων ή περισσοτέρων κιλών μπαίνει στα top των προτεραιοτήτων σου, ενώ ταυτόχρονα τα γλυκά κατατάσσονται στη λίστα των «απαγορευμένων».  Κι όμως υπάρχει τρόπος να απολαύσεις το αγαπημένο σου γλυκό, χωρίς αυτό να έχει επιπτώσεις στη σιλουέτα σου.
Φέρε την ισορροπία
Αν απλοποιούσαμε λιγάκι την πραγματικότητα, θα μπορούσαμε να πούμε πως η δίαιτα μοιάζει με μία μαθηματική εξίσωση. Όταν προσλαμβάνεις μέσω της διατροφής σου λιγότερες θερμίδες από αυτές που δαπανά καθημερινά ο οργανισμός σου (αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας), τότε προοδευτικά έρχεται και η μείωση του σωματικού βάρους.Έτσι, κάθε φορά που νιώθεις την ανάγκη να καταναλώσεις κάποιο γλυκό φρόντισε να επαναφέρεις την ισορροπία «καίγοντας» τις extra θερμίδες μέσω της άσκησης ή εξισορρόπησε καταναλώνοντας μικρότερη ποσότητα από το φαγητό σου.
«Πιάσε» τη σωστή συχνότητα
Όντως, ο μόνος τρόπος για να αδυνατίσει κανείς είναι να βρεθεί σε αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάς πως η εικόνα του σώματός σου επηρεάζεται ιδιαίτερα και από τη σύσταση της διατροφής σου. Τα περισσότερα γλυκά αποτελούνται από «γερές» δόσεις λίπους και σου προσδίδουν αρκετές θερμίδες. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Στόχευσε στην κατανάλωσή τους 1-2 φορές την εβδομάδα προκειμένου να τα απολαύσεις δίχως ίχνος ενοχών.
Το μέγεθος μετράει
Μία απλή πάστα μπορεί να φτάσει ακόμη και τις 600-700 θερμίδες. Σε ελεύθερη μετάφραση, σου προσδίδει τις μισές σχεδόν θερμίδες από όσες προσλαμβάνει την ημέρα η μέση γυναίκα που ακολουθεί ένα πρόγραμμα αδυνατίσματος.Φρόντισε να φανείς εγκρατής και επέλεξε γλυκά μικρού μεγέθους. Άλλωστε η απλή λογική το υποδεικνύει: όσο μικρότερο το γλυκό, τόσο λιγότερες οι θερμίδες και τα λιπαρά! Έχε πάντα στο μυαλό σου πως 1-2 κουταλιές αρκούν για να σου προσφέρουν γευστική ικανοποίηση. Αν πάλι δεν μπορείς να αποφύγεις το επιδόρπιο «ενεργειακή βόμβα», γιατί δεν δοκιμάζεις να το μοιραστείς με κάποιο φίλο ή το σύντροφό σου;
Σκέψου light
Ο τρόπος παρασκευής ενός γλυκού έχει αντίκτυπο στο σώμα σου και αν σκεφτείς«εναλλακτικά» θα καταφέρεις να δημιουργήσεις εύγευστα επιδόρπια, απαλλαγμένα από τα περιττά. Ξέρεις πως αν στο αγαπημένο σου κέικ υποκαταστήσεις τη μισή ποσότητα βουτύρου με γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά, οι θερμίδες του μειώνονται αυτόματα στις μισές; Επιπλέον, στην αγορά κυκλοφορούν μη θερμιδογόνα τεχνητά γλυκαντικά που μπορούν να αντικαταστήσουν τη ζάχαρη. Οι γλυκαντικές αυτές ύλες είναι πολύ πιο γλυκιές από τη ζάχαρη, συνεπώς προστίθενται σε πολύ μικρότερες ποσότητες. Το αποτέλεσμα; Επιδόρπια που έχουν σημαντικά χαμηλότερο θερμιδικό περιεχόμενο σε σύγκριση με αυτά που παρασκευάζονται με τον κλασικό τρόπο, ιδανικά για κάποιον που θέλει να απολαμβάνει το γλυκό του ενώ ακολουθεί δίαιτα αδυνατίσματος.


Επιστημονική Επιμέλεια: Διαιτολογική Ομάδα nutrimed.gr
 Πηγή:joytv.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: